education

Education


Round Corner
Department of Computer and Information Science

Oppgaveforslag

Trådløs plattform for digitale fysiske lagspill

Bluetooth LE og ANT+ System on Chip, f.eks. fra Nordic Semiconductor i Trondheim, muliggjør trådløs kommunikasjon mellom mange billige små programmerbare enheter. Dette kalles ofte Internet of Things (IoT). IoT åpner opp for en rekke spennende anvendelser bl.a. innen sport og spill. I dette prosjektet skal det utvikles en plattform for digitalt forsterkede lagspill. Ideen er å kunne utstyre brukere med digitale armbånd, leggbånd, samt lage baller og faste punkter som kan programmeres av vanlige brukere via en mobiletelefon app til å endre farge og gi lyd ved berøring eller bevegelse. Det kreves god kunnskap i programmering og evne til å sette seg inn i nye teknologier. Oppgaven egner seg for tre studenter, en som jobber med berøringssensorer, en som jobber med trådløs kommunikasjon og en som jobber med visuell programmering av oppførsel.

Faglærer

Dag Svanæs Dag Svanæs
Professor
013 IT-bygget
735 91842 / 918 97 536
 
NTNU logo